23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne skræmmes væk fra mælk

Stenalderkost og kampagner mod mælk får ifølge en ernæringsekspert salget af mælk til at falde.

Salget af drikkemælk er faldet med fire procent i årets første 20 uger sammenlignet med samme periode året før. Det skriver Dansk Handelsblad.

Antimælkekampagner har ifølge Per Brændgaard, selvstændig ernæringsekspert, påvirket befolkningen.

- Der har de seneste år været mange kampagner, der har fortalt, at mælk ikke er sundt, og ikke en gang mælkeprodu-centerne har talt i mod. Hører man et budskab gang på gang, lytter man til det - også selv om man ellers ikke går så meget op i sundhed, siger Per Brændgaard og tilføjer, at der den seneste tid er kommet en del alternativer til komælken.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.112|